چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
226663
جمعه 1403/08/11 ساعت 12:35
افزایش دما طی روزهای شنبه و یکشنبه در گلستان
گلستان
کارشناس هواشناسی گلستان خبرداد؛

افزایش دما طی روزهای شنبه و یکشنبه در گلستان

گرگان- کارشناس هواشناسی گلستان گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه جریانات جنوبی منجر به افزایش دما در سطح استان خواهد شد.

مهدیه اصحابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق آخرین نقشه‌های پیش یابی تا اوایل هفته آینده در سطوح مختلف جو عامل محرکی برای ایجاد ناپایداری مشاهده نمی‌شود و جو نسبتاً پایداری پیش روی استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه جریانات جنوبی منجر به افزایش دما در سطح استان خواهد شد، افزود: از اواخر وقت یکشنبه با نفوذ زبانه‌های سامانه ناپایدار، همراهی تراف و عبور امواج کوتاه از تراز میانی جو، بتدریج شاهد افزایش ابر، بارش باران و مه آلودگی خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه به علت جا به جایی سامانه‌ها و تغییرات محسوس دما، وزش باد نسبتاً شدید مورد انتظار است.

وی یادآور شد: از سه شنبه تا پایان هفته از شدت فعالیت سامانه کاسته خواهد شد و انتظار می‌رود ناپایداری‌ها در حد بارش‌های پراکنده باشد.

اصحابی دمای حداقل صبح امروز گرگان را ۶.۶ درجه اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۲۱ درجه برسد.

وی یادآور شد: روز گذشته آق قلا با ۲۲ درجه دما جز گرم‌ترین شهرستان‌های استان ثبت شده است.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
اداره کل هواشناسی گلستان افزایش دما گرگان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا