چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
235994
شنبه 1403/10/15 ساعت 11:48
میزان صادرات کیوی و مرکبات در مازندران از 170 هزار تن فراتر رفت
مازندران

میزان صادرات کیوی و مرکبات در مازندران از 170 هزار تن فراتر رفت

ساری- مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به رشد 120 درصدی صادرات مرکبات گفت: میزان صادرات کیوی و مرکبات از 170 هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شعبانی پیش از ظهر شنبه در گفتگویی رادیویی برنامه پرسجو با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از مرکبات استان برداشت شده است، افزود: با وضعیت کنونی هوا پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده برداشت کامل مرکبات به پایان رسد.

وی با بیان اینکه میزان تولید تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بود، گفت: پیش بینی می‌شود میزان برداشت پرتقال تامسون حدود ۵ درصد کاهش داشته باشد ولی خوشبختانه نارنگی‌های پیش رس سال پربار و آور بوده است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران درباره کند شدن روند صادرات پایان سال میلادی را دلیل آن ذکر کرد و گفت: در این ایام صادرات محصولات سردرختی به کشورهای حاشیه دریای خزر کند می‌شود ولی از روزهای آینده روند صادرات از سر گرفته می‌شود.

شعبانی با اظهار اینکه نسبت به سال گذشته صادرات بیشتری داشتیم گفت: میزان صادرات طبق آمار گمرک ایران تاکنون نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش داشته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی گفت: مجموع صادرات کیوی و مرکبات استان از مرز ۱۷۰ هزار تن فراتر رفته است و درصد بالایی از این محصولات در مازندران تولید شده است.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
باغداری صادرات غیرنفتی مرکبات
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا