چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
236285
سه‌شنبه 1403/10/18 ساعت 16:27
روزانه 500 تن پسماند در گلستان کمپوست سازی می شود
گلستان

روزانه 500 تن پسماند در گلستان کمپوست سازی می شود

گرگان-مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گلستان گفت: کمپوست‌سازی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت پسماندهای آلی است که روزانه 500 تن پسماند در خطوط پردازش تبدیل به کمپوست می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملک شاهکویی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازیافت زباله باعث می‌شود تا تهدیدها به فرصت تبدیل شوند، اظهار کرد: تغییر روش مدیریت پسماندها نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به اجرای این موضوع اساسی در استان دارد و سازمان مدیریت پسماند تلاش می‌کند تا روش‌های سنتی دفن و پردازش زباله‌ها را به روش‌های مدرن تبدیل کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گلستان گفت: در این بحث استان گلستان در مقایسه با سه استان ساحلی کشور از پیشرفت زیادی برخوردار است.

وی ضمن ابراز خرسندی از روند تولید کود و همچنین بی خطر سازی پسماندها، افزود: گلستان با دارا بودن پتانسیل‌های موجود می‌تواند در زمینه مدیریت پسماند پیشرفت‌های بسیاری داشته باشد.

ملک شاهکویی اظهار کرد: کمپوست‌سازی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت پسماندهای آلی است که در حال حاضر روزانه بالغ بر ۵۰۰ تن پسماند در خطوط پردازش تبدیل به کمپوست می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان گفت: با روش کاهش حجم فیزیکی بیولوژیکی پسماند روزانه ۴۵ تن کمپوست درشت تولید می‌شود که از این میزان می‌توان ۲۰ تن کود مرغوب در مراکز پردازش استان تولید کرد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
کمپوست گلستان مدیریت پسماند
اشتراک گذاری