چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
240930
شنبه 1403/11/20 ساعت 08:38
60 مرکز بهزیستی در مازندران آماده اسکان افراد بی سرپناه هستند
مازندران

60 مرکز بهزیستی در مازندران آماده اسکان افراد بی سرپناه هستند

ساری - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 60 مرکز سرپناه شبانه و اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد بهزیستی آماده اسکان افراد بی‌ سرپناه هستند

فریبا بریمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که مراکز سرپناه شبانه و اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان در ایام سرد سال به صورت شبانه روزی میزبان معتادین بی سرپناه و همچنین معتادان متجاهر هستند، افزود: تشکل اقامتی مراکز بهبود و بازتوانی اعتیاد استان مازندران آمادگی کامل خود را در این زمینه اعلام کرده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: دو مرکز سرپناه شبانه معتادان فاقد سرپناه در واحد زنان و مردان در استان، ۵ مرکز گذری کاهش آسیب(DIC) و ۵۳ مرکز شبانه روزی اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد در استان مازندران خدمات خود را به معتادین بی سرپناه ارائه می‌دهند.

بریمانی افزود: خدمات متعددی از قبیل وعده غذای گرم، صبحانه، مکانی برای استراحت و خواب، خدمات بهداشتی، ارجاع به مراکز درمانی و ارائه رویکرد نوین آموزشی در جهت پیشگیری از بیماری‌هایی همچون اچ‌آی‌وی و غیره در این مراکز ارائه می‌شود.

وی آموزش و آگاهی‌بخشی را مهمترین گام در پیشگیری از اعتیاد برشمرد و اضافه کرد: بهزیستی همواره فعالیت‌های آموزشی و اجتماع محور را به منظور آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد برای عموم خصوصاً اقشار در معرض آسیب انجام می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: از شهروندان نوعدوست مازندرانی تقاضا داریم در هر ساعت از شبانه روز نسبت به راهنمایی، انتقال و یا تماس با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران برای اسکان معتادین بلامکان، افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب بی سرپناه و سایر گروه‌های هدف بهزیستی به مراکز اعلام شده، همکاری داشته باشند تا از خدمات بهزیستی مازندران بهره مند شوند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
بارش برف بهزیستی فریبا بریمانی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا