چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
247525
پنج‌شنبه 1404/02/11 ساعت 12:48
بی توجهی به مدیریت پسماند 5 مسئول تالش را راهی دادگاه کرد
گیلان

بی توجهی به مدیریت پسماند 5 مسئول تالش را راهی دادگاه کرد

تالش- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: 2 شهردار و 3 دهیار در این شهرستان به دلیل بی توجهی به دفن غیراصولی زباله‌ها به دادگاه معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سلامی ریک اظهار کرد: به دلیل بی توجهی به اخطاریه‌های زیست محیطی و مصوبات کارگروه پسماند و ایجاد آلودگی در محیط زیست، با تداوم انباشت زباله در مناطق غیرمجاز، ۲ شهردار و ۳ دهیار در شهرستان تالش به محاکم قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اهمیت دفع بهداشتی پسماندها برای حفظ بهداشت محیط زیست و سلامت مردم، بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، بازیافت زباله‌ها و محصور کردن مراکز دفن زباله برای جلوگیری از ورود احشام تاکید کرد.‌

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: براساس قانون مدیریت پسماند، شهرداری‌ها و دهیاران باید وظایف قانونی خود را درخصوص آموزش و دفن بهداشتی زباله، تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید پسماند در سطح شهرستان انجام دهند.

محمدرضا سلامی از بیش از ۶۰ مورد پایش محل‌های دفن زباله در شهرستان تالش در سال گذشته خبر داد و افزود: شهرستان تالش ۵ پهنه برای تخلیه زباله دارد که هیچکدام از آن‌ها استانداردهای لازم زیست محیطی را ندارند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
تالش دادگاه مدیریت پسماند
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا