چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
251222
چهارشنبه 1404/03/21 ساعت 10:25
مدیریت مصرف آب نیازمند تغییر فرهنگی و مشارکت بانوان است
گلستان

مدیریت مصرف آب نیازمند تغییر فرهنگی و مشارکت بانوان است

گرگان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان، با تأکید بر چالش‌های کم‌آبی استان و کمبود منابع آب سطحی، خواستار اصلاح مصرف آب و نقش موثر بانوان در تحقق صرفه‌جویی شد .

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی، صبح چهارشنبه در اختتامیه پویش ملی بانوی آب با اشاره به چالش‌های کم‌آبی در استان گلستان گفت: این استان تنها منطقه کشور است که از منابع آب‌های سطحی پایدار بهره‌مند نیست و تمام وابستگی ما به منابع آب‌های زیرزمینی است.

وی افزود: با توجه به شرایط نیمه خشک و خشک بودن ۹۰ درصد استان و متوسط بارندگی پایین، مدیریت مصرف آب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با روش‌های نوین و برنامه‌های فرهنگی، نگرش عمومی نسبت به مصرف آب اصلاح شود.

رحیمی با تأکید بر نقش بانوان در خانواده‌ها گفت: تغییر نگرش و مدیریت مصرف آب توسط بانوان می‌تواند تا ۳۰ درصد در صرفه‌جویی تأثیرگذار باشد و پویش ملی «بانوی آب» با هدف ارتقای فرهنگ مصرف و استفاده بهینه از منابع آبی در حال اجراست.

وی همچنین به ضرورت جایگزینی فرهنگ قناعت به جای فرهنگ مصرف اشرافی اشاره کرد و گفت: رفتارهای روزمره ما باید اصلاح شود و آموزش و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها، مدارس و رسانه‌ها نقش کلیدی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: بدون همکاری مشترک تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، نجات منابع آب ممکن نیست و اگر امروز در مصرف آب دقت نکنیم، در آینده نسل‌های بعدی با بحران جدی‌تری روبه‌رو خواهند شد.

رحیمی از همه مردم و نهادها خواست در این مسیر همراهی کنند تا استان گلستان بتواند توسعه پایدار را با حفظ منابع محدود آب تضمین کند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
ابوالفضل رحیمی شرکت آب و فاضلاب گلستان گلستان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا