چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
252057
دوشنبه 1404/04/30 ساعت 16:23
اجرای طرح پایلوت کشت مکانیزه پنبه در گلستان برای برداشت ماشینی
گلستان

اجرای طرح پایلوت کشت مکانیزه پنبه در گلستان برای برداشت ماشینی

گرگان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: استان گلستان با هدف احیای کشت پنبه و کاهش هزینه‌های برداشت، طرح آزمایشی کشت مکانیزه پنبه را در دو هزار هکتار از اراضی پنبه‌کاری آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم هزارجریبی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای احیای کشت پنبه و رفع مشکلات مربوط به برداشت، سازمان جهاد کشاورزی استان طرح پایلوت کشت مکانیزه پنبه را اجرا کرده است. این طرح آزمایشی در سطح دو هزار هکتار از اراضی پنبه‌کاری استان آغاز شده و هدف آن برداشت ماشینی پنبه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، با اشاره به چالش‌های برداشت دستی، از جمله هزینه بالای نیروی کار و کمبود کارگران، گفت: برداشت سنتی پنبه علاوه بر زمان‌بر بودن، کیفیت محصول را نیز کاهش می‌دهد که این موضوع موجب کاهش تمایل کارخانجات نساجی به خرید محصول می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ سطح زیر کشت پنبه در گلستان حدود هشت هزار هکتار است. با اجرای کشت مکانیزه، انتظار داریم سرعت برداشت افزایش یافته و کیفیت وش پنبه تولیدی بهبود یابد.

هزارجریبی اظهار کرد: با توسعه این روش، علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، کشاورزان نیز تشویق می‌شوند تا سطح کشت پنبه در استان را افزایش دهند و به رونق دوباره این محصول ارزشمند کمک کنند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
ابراهیم هزارجریبی پنبه جهادکشاورزی گلستان گلستان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا