چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
257356
دوشنبه 1404/06/17 ساعت 13:35
ظرفیت ترانزیت ریلی در شمال به 6 میلیون تن افزایش می‌یابد
مازندران

ظرفیت ترانزیت ریلی در شمال به 6 میلیون تن افزایش می‌یابد

ساری - مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مسیر شمال کشور ظرف یک سال آینده می‌تواند ظرفیت ترانزیت خود را به به 6 میلیون تومان در سال افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار، جبارعلی ذاکری ظهر دوشنبه در حاشیه دیدار با استاندار مازندران افزود: مسیر شمال کشور ظرف یک سال آینده می‌تواند ظرفیت ترانزیت خود را به ۶ میلیون تن در سال برساند و با تکمیل زیرساخت‌های بندر امیرآباد، نقش مهمی در رونق اقتصادی و افزایش جایگاه ایران در مسیرهای بین‌المللی ایفا کند.

ذاکری با اشاره به ظرفیت‌های راه‌آهن شمال کشور گفت: مسیر ریلی گرگان – اینچه‌برون که به مرز ترکمنستان و بندر امیرآباد متصل است، هنوز به توان واقعی خود نرسیده است.

وی افزود: زیرساخت‌های حمل‌ونقل ترکیبی (رو-رو) در بندر امیرآباد کامل نشده و همین موضوع مانع بهره‌برداری کامل از ظرفیت ریلی شده است، اما پیش‌بینی می‌شود این محدودیت‌ها ظرف یک سال آینده برطرف شود.

مدیرعامل راه‌آهن ایران همچنین از هدف‌گذاری ترانزیت سالانه ۶ میلیون تن کالا از مسیرهای سرخس و اینچه‌برون خبر داد و گفت: عملکرد فعلی حدود ۳.۵ میلیون تن بارهای وارداتی و صادراتی از کشورهای عضو اتحادیه کشورهای مستقل (CIS) است.

وی تأکید کرد: توسعه همکاری‌های ریلی با ترکمنستان می‌تواند زمینه افزایش ترانزیت را فراهم کند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
ترانزیت کالا جبارعلی ذاکری راه آهن
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا