چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
261924
جمعه 1404/08/16 ساعت 12:56
معاون اقتصادی استاندار: مازندران بیش از 1000 مگاوات ناترازی دارد
مازندران

معاون اقتصادی استاندار: مازندران بیش از 1000 مگاوات ناترازی دارد

سرپرست معاونت اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با بیان اینکه مشکل ناترازی برق و ‌سوخت برای صنایع، خاص استان نیست، گفت: در مازندران بیش از هزار مگاوات ناترازی وجود دارد.

محمدابراهیم تولایی در حاشیه سفر به شهرستان تنکابن در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام خبر فوق، بخشی از مشکل کنونی را مرتبط با ‌تصمیمات پیشین در موضوع انرژی و نیز مسئله تحریم‌ها دانست و گفت: طی ملاقات چند روز ‌گذشته استاندار مازندران با سفیر ایتالیا، توافقاتی بر سر احداث نیروگاه‌ها در نقاط مختلف استان انجام شد. ‌

تولایی از احداث نیروگاه‌های دیگری بصورت خرد و کلان در سطح استان با مشارکت بخش ‌خصوصی خبر داد و افزود: صنایع در برنامه‌های توسعه‌ای و از منظر آینده‌نگری، باید به دنبال منابع ‌انرژی جایگزین باشند. ‌

وی از برنامه‌ریزی استانداری مازندران برای احداث نیروگاه‌های مستقل برای حدود ۴۰ شهرک ‌صنعتی استان خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که از طریق یکی از شرکت‌های اروپایی و با ‌همکاری یک شرکت داخلی، برای هر شهرک صنعتی استان نیروگاهی احداث کنیم تا نیاز آن ‌شهرک را برآورده کند. ‌

سرپرست معاونت اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران راهکار دیگر را استفاده از انرژی‌های ‌پاک دانست و اظهار کرد: به دلیل کمبود زمین و ارزشمند بودن آن، واحدهای تولیدی می‌توانند روی ‌سقف‌های خود پنل‌های خورشیدی نصب کنند. ‌

وی از آغاز به کار چندین پروژه استفاده از انرژی پاک و بهره‌برداری از پنل‌های خورشیدی سقفی در ‌نقاط مختلف استان یاد کرد و افزود: این موضوع در دستور کار استانداری است و در این زمینه ‌حمایت‌ها و مشوق‌هایی نیز در نظر خواهیم گرفت. ‌

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
استانداری مازندران استانی-اقتصادی محمدابراهیم تولایی ناترازی انرژی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا