چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
262215
دوشنبه 1404/08/19 ساعت 19:22
تلف شدن «ببر ونداد» در سافاری الیمالات/ علت مرگ در دست بررسی
مازندران
رئیس اداره محیط زیست نور خبر داد

تلف شدن «ببر ونداد» در سافاری الیمالات/ علت مرگ در دست بررسی

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نور از تلف شدن یک ببر به نام «ونداد» در مجموعه سافاری الیمالات خبر داد و گفت: بررسی علت مرگ این حیوان در حال انجام است.

قهرمان اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار فیلمی از وضعیت نامناسب جسمی این ببر در فضای مجازی، اظهار کرد: امروز با انتشار فیلم در فضای مجازی و مطلع شدن وضعیت ببر در مجموعه حیات وحش الیمالات  بلافاصله به مجموعه الیمالات مراجعه کردیم که متأسفانه این حیوان تلف شده بود.

اسماعیلی افزود: بلافاصله هماهنگی‌های لازم با پزشک معتمد و مجموعه دامپزشکی شهرستان انجام شد و بررسی‌های لازم از جمله کالبدشکافی در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه اخبار تکمیلی و علت تلف شدن به اطلاع عموم خواهد رسید، تصریح کرد: چند ببر در سافاری الیمالات نگهداری می‌شوند، توضیح داد: این ببر سابقه بیماری گوارشی داشت که تحت درمان قرار گرفته و وضعیت‌اش بهبود یافته بود، اما متأسفانه از دیروز حال او مجدداً رو به وخامت گذاشت و امروز حوالی ساعت ۱۳:۰۰ اعلام شد که تلف شده است.

تلف شدن «ببر ونداد» در سافاری الیمالات/ علت مرگ در دست بررسی

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پزشک معتمد سازمان، نماینده دامپزشکی و پزشک مجموعه الیمالات در حال انجام کالبدشکافی و نمونه‌برداری هستند تا پس از آنالیز نمونه‌ها، علت دقیق مرگ مشخص شود.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره محیط زیست شهرستان نور تلف شدن ببر مجموعه حیات وحش الیمالات مجموعه دامپزشکی شهرستان مجموعه سافاری الیمالات
اشتراک گذاری