چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
262411
چهارشنبه 1404/08/21 ساعت 19:44
حسینی : گلستان در بن‌بست مسکن و توسعه قرار دارد
گلستان

حسینی : گلستان در بن‌بست مسکن و توسعه قرار دارد

گرگان-عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد ازقوانین سختگیرانه شهری روستایی و کمبودسرمایه‌گذاری هشدار دادوگفت:مردم گلستان بابحران اقتصادی و عقب‌ماندگی زیرساختی روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نجیب حسینی عصر چهارشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی توسعه استان و اعضای کمسیون عمران اظهار کرد: در حالی که شمال کشور از نظر تاریخی و طبیعی ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد، گلستان همچنان در حوزه مسکن شهری عقب مانده و شاخص‌های بهره‌مندی از مسکن ملی پایین است.

حسینی افزود: قوانین سختگیرانه شهری و روستایی باعث شده بسیاری از روستاها و شهرهای قدیمی امکان توسعه مناسب نداشته باشند و مردم در تنگناهای اقتصادی گرفتار شوند.

وی خواستار اصلاح ماده ۹ قانون مسکن ملی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان شد تا کمبود زیرساخت‌ها و منابع مالی جبران شود.

این نماینده مجلس همچنین به اهمیت توجه به حریم شهرها و روستاها و الحاق به بافت‌های روستایی برای توسعه گردشگری و کشاورزی اشاره کرد و تاکید کرد: اگر عدالت واقعی را می‌خواهیم، باید اقدام عملیاتی شود تا گلستان از محرومیت تاریخی خارج شود.

حسینی همچنین به پروژه‌های مهم مرزی و سدهای منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از منابع ارزی و اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام، می‌توان وضعیت اقتصادی و زیرساختی استان را بهبود بخشید و مردم را از بحران فعلی نجات داد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
کمیسیون عمران مجلس گرگان گلستان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا