چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
263867
پنج‌شنبه 1404/09/06 ساعت 12:26
افزایش 6 درصدی مصدومان تصادفات رانندگی در مازندران
مازندران
طی هفت ماه امسال به ثبت رسید؛

افزایش 6 درصدی مصدومان تصادفات رانندگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: 9032 نفر طی هفت ماه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

علی عباسی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق، همچنین از کاهش ۱۸ درصدی فوتی حوادث رانندگی طی هفت ماه امسال خبر داد و گفت: در این مدت زمانی ۲۹۲ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این  رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشت.

عباسی با بیان این نکته که تعداد مردان فوت شده بسیار بیشتر از زنان بوده است، اظهار کرد: بر اساس آمارها، ۲۲۶ نفر از تلفات تصادفات هفت ماهه امسال را مردان و ما بقی را زنان تشکیل داده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اظهار کرد: شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب شامل ساری با ۴۴، بابل با ۴۳ و آمل با ۴۰ فوتی بودند و این در حالی است که در شهرستان رامسر فوتی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه از ۲۹۲ کشته تصادفات، ۲۱۰ نفر در حوادث برون شهری، ۷۷ نفر در حوادث درون شهری و ۵ نفر در راه‌های روستایی جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین حوادث رانندگی موثر باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران در روز پنج‌شنبه ششم آذر، عباسی در پایان رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
استانی-اجتماعی پزشکی قانونی مازندران کاهش تصادفات فوتی مصدومان حوادث ترافیکی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا