چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
268783
جمعه 1404/11/10 ساعت 15:51
مدیرکل شیلات استان: امسال تاکنون 1000 تن ماهی از دریای مازندران صید شده است
مازندران

مدیرکل شیلات استان: امسال تاکنون 1000 تن ماهی از دریای مازندران صید شده است

مدیرکل شیلات مازندران گفت: از ابتدای فصل صید در مهر امسال تاکنون، یک‌هزار تُن ماهی استخوانی از دریای مازندران صید شده که نشان‌دهنده رشد قابل توجه صید گونه‌های کفال و سفید نسبت به سال گذشته است.

نیما حسین‌زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: ارزش اقتصادی ماهیان صید شده از دریای مازندران در فصل جاری به ۵۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: امسال صید ماهی کفال و سفید نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به پایان یافتن دوره «چله خشکی» در ۱۵ بهمن، تصریح کرد: با اتمام این فرآیند طبیعی، شاهد افزایش محسوس صید ماهی در استان خواهیم بود.

حسن‌زاده در ادامه به آمار سال گذشته اشاره کرد و گفت: صیادان مازندرانی در فصل صید سال گذشته، چهار هزار و ۱۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی به ارزش هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از دریای خزر صید کردند.

وی افزود: هم‌اکنون ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره با اشتغال حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر در استان مازندران، مشغول فعالیت صید ماهیان استخوانی هستند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران در روز جمعه ۱۰ بهمن، به گفته حسین زاده، بر اساس روال سالانه، صید ماهیان استخوانی از ۱۵ مهر آغاز و تا نیمه دوم فروردین ادامه دارد و اوج صید ماهی سفید معمولاً در بهمن رخ می‌دهد.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
چله خشکی شیلات مازندران صید ماهی نیما حسین‌زاده
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا