چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
99064
پنج‌شنبه 1401/08/05 ساعت 12:48
ورود «امید» به مازندران / چهاردهمین سفر تک درنای سیبری به استان
مازندران

ورود «امید» به مازندران / چهاردهمین سفر تک درنای سیبری به استان

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تک درنای سیبری به نام « امید» در چهاردهمین سفر خود به مازندران رسید.

کوروس ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اعلام خبر ورود تک درنای سیبری به استان، اظهار کرد: درنای امید چهاردهمین سفر خود را طی ۱۵ سال گذشته به مازندران تجربه کرد.

وی افزود: معمولا درنای سیبری هفته اول آبان ماه وارد تالاب بین‌المللی فریدونکنار می‌شود و به مدت چهار ماه در استان حضور دارد و هفته اول اسفند نیز استان مازندران را ترک می‌کند.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: این گونه نادر و در خطر انقراض در مسیر دو توقفگاه  دارد و به تالاب بین‌المللی فریدونکنار می‌رسد.

ربیعی اضافه کرد: حضور این گونه در خطر انقراض است موجب خوشحالی جامعه محلی و همچنین شور و شوق دوستداران حیات وحش می‌شود که آرزو داریم هر سال مهاجرت داشته باشد.

وی یادآور شد: سال گذشته درنا هفتم آبان‌ماه وارد مازندران شد و امسال نیز باتوجه به پاییزی شدن دو روز زودتر وارد استان شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
پرندگان مهاجر پرنده درنظر انقراض درنای سیبری کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران مهاجرت
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا