محمد محمدی دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در سومین همایش ارتباطات و روابط عمومی شهرستان سوادکوه، گفت: زمانی که تاریخ و هویت خود را بدانیم چیزی به نام ایرانهراسی و عدم وطندوستی ایجاد نمیشود.
وی در فرهنگ جنگشناسی، مهمترین جنگ را جنگ رسانهای برشمرد و از جمله جنگهای رسانهای علیه کشور به موضوع ایران هراسی اشاره کرد و گفت: این جنگ، با هدف ایجاد عدم وطن دوستی در کشور است.
این مسئول با بیان اینکه جنگ رسانه، تضعیف کننده یک نظام، دولت، کشور، استان، شهرستان و ارگان است، افزود: امروز ما در وسط جنگ رسانهای هستیم و خروجی آن از دست دادن سرمایه اجتماعی است و وظیفه روابط عمومی آشنایی با عرصه رسانه و ارتباط مستمر با خبرنگار است و اطلاع رسانی باید چنان دقیق و شفاف و صحیح باشد که موجب تقویت سطوح مختلف کشور از نظام تا ارگانها شود.
وی با اشاره به ایجاد جنگ رسانهای درباره نام خلیج فارس، گفت: امروز این جنگ و فردا جنگ میان دریای کاسپین و خزر است و این امر بیانگر، عدم اطلاع تاریخی است.
محمدی با بیان اینکه در بسیاری از ادارات در نقشه مازندران نام دریای خزر را میبینیم، درحالیکه خزر یک قوم یهود و وحشی بود که مازندران را غارت میکرد، گفت: نام ملی این دریا، مازندران و نام جهانی آن کاسپین است و عنوانی از نام خزر نیست، اما حتی در شهر ساری، میدانی هم با نام خزر داریم.
این مسئول با اشاره به قدمت چهار هزار ساله سوادکوه و نام آن در کتب تاریخی مختلف، با بیان اینکه پیش از ورود آریاییها به فلات ایران، یکی از اقوامی که در ایران میزیست قوم تپور بوده است، گفت: قوم تپور برای منطقه سوادکوه و ایالت فرشوادگر نام همین منطقه بوده که بیانگر قدمت تاریخ منطقه سوادکوه است.
وی با بیان اینکه در شاهنامه در قسمت جنگ رستم و دیوها، دیوها یک قوم ساکن در مازندران بودهاند، گفت: دیوها یک قوم متمدن بودند که سکه و زبان داشتن و در زبان تبرستان حدود ۱۹۷ هزار واژه تبری داریم که بیشتر از زبان فارسی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از دیگر نمودهای جنگ رسانهای، به جنگ تفکیک اسلام و ایران اشاره کرد و با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایرانی قابل تفکیک نیست، گفت: ما قوم متمدنی بودیم و بعد از ورود اسلام شاهد اوج شکوفایی ایران بودیم.
محمدی با اشاره به بیش از ۴۰۰ چهره فرهنگی استان مازندران، به ضعف در اطلاع رسانی فرهنگ مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران را استان کشاورزی میدانند اما ما یک استان فرهنگی هستیم.
وی با بیان اینکه مازندران قبل از اسلام سرزمین اساطیر و بعد از اسلام، سرزمین تشیع در ایران است، خاطرنشان کرد: اولین حکومت شیعی در مازندران تشکیل شده است.
محمدی با بیان اینکه روابط عمومی زمانی موفق است که اطلاعات شفاف و دقیق را برای تقویت ارگان ارائه کند و با جامعه رسانهای ارتباط داشته باشد، بر لزوم تحقق قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات تاکید کرد و گفت: تمام موضوعات ادارات بهجز موضوعات محرمانه، سری و طبقهبندی شده باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد تا اعتماد اجتماعی بین ملت و مدیران ایجاد شود و این وظیفه روابط عمومی است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)