چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
108478
سه‌شنبه 1401/09/15 ساعت 08:00
افتتاح 2 مرکز خصوصی دیالیز تا دهه فجر در گلستان
گلستان
نماینده مردم گرگان و آق قلا خبرداد؛

افتتاح 2 مرکز خصوصی دیالیز تا دهه فجر در گلستان

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در گلستان، گفت: دو مرکز خصوصی دیالیز تا دهه فجر در گلستان به بهره برداری می رسد.

غلامرضا منتظری در گفتگو خبرنگار مهر اظهار کرد: مراکز درمانی و بیمارستانی گلستان در زمره واحدهای درمانی فرسوده بوده که هم اکنون تلاش‌های خوبی برای احداث مراکز جایگزین در حال انجام است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلاتی که در گلستان با آن دست به گریبان هستیم، تعداد بالای بیماران کلیوی، قندی و دیابتی است که در زمینه زیرساخت های درمانی آنها کمبودهایی داریم.

وی بیان کرد: استان گلستان حدود هزار و ۱۰۰ بیمار دیالیزی دارد که تخت‌های دولتی مراکز درمانی و بیمارستانی پاسخگوی نیاز بیماران نیست؛ تا جایی که ۱۲۰ بیمار فاقد تخت دیالیزی هستند.

منتظری از امضای قرارداد با سرمایه گذاران بخش غیردولتی برای ارائه خدمات دیالیزی در استان خبر داد و گفت: تا دهه فجر دو مرکز خصوصی با ظرفیت ۱۰۰ تخت دیالیز به بیماران خدمت خواهد داد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نیازمند حمایت خیران هستیم تا بتوانیم با جایگزین کردن دستگاه‌های دیالیز جدید شرایطی را فراهم کنیم که بیماران بتوانند در شرایط مطلوب‌تری درمان شوند.

گفتنی است، مشکلات بخش دیالیز در گرگان بیش از شهرهای دیگر است و مردم برای انجام دو تا سه نوبت دیالیز در هفته مجبور هستند به شهرهای اطراف مثل گنبد مراجعه کنند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
دیالیز غلامرضا منتظری گرگان گلستان مجلس شورای اسلامی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا