چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
125244
سه‌شنبه 1401/12/02 ساعت 16:39
چالوس نیازمند احداث کارخانه بیوگاز است
مازندران
فرماندار چالوس:

چالوس نیازمند احداث کارخانه بیوگاز است

چالوس - فرماندار چالوس سرانه تولید زباله را در شهرستان حدود 800 گرم به ازای هر فرد ذکر کرد و احداث کارخانه بیوگاز را در منطقه ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسمی عصر سه شنبه در حاشیه ستاد پسماند استان سرانه تولید زباله در این شهرستان ۷۵۰ تا ۸۰۰ گرم برای هر فرد است و با توجه به جمعیت ۱۲۰ هزار نفری چالوس، در شرایط عادی حدود ۱۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

وی با اشاره به نیاز بر موافقت با ساخت کارخانه بیوگاز در این شهرستان، گفت: در این زمینه با یک مسئله دو مجهولی مواجه هستیم و آن این که آیا توجیه اقتصادی دارد که چنین کارخانه‌ای را در چالوس احداث کنیم.

وی ادامه داد: اگر بودجه‌ای از بیت‌المال صرف ساخت این کارخانه شد و زباله چالوس را از پهنه نوشهر خارج کنیم؛ آیا کارخانه ۲۰۰ تنی زباله‌سوز نوشهر دچار چالش اقتصادی نمی‌شود.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
زباله علی قاسمی فرمانداری چالوس
اشتراک گذاری