به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کشت پاییزه محصولات کشاورزی استان با انتقاد از مدیریت کشت محصولات، گفت: لازم است از همه توان و تجربه خود برای بهبود عملکرد و وضعیت رشد محصولات پاییزه استفاده کنیم.
وی از کارشناسان مروج پهنه و مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها خواست حضور میدانی بیشتری در عرصههای تولید و مزارع داشته و ارتباط بیشتری با کشاورزان داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: حتی روزهای جمعه و تعطیل هم از مزارع و باغات استان بازدید و نظارت داریم و آمار ارائه شده را با وضعیت موجود مورد بررسی و مطابقت و راستیآزمایی قرار میدهیم.
عنایتی بیان کرد: همه برنامهریزیهای ما بر پایه آمار و اطلاعات دریافتی از شهرستانها و مراکز انجام میشود و اگر آمار نادرست ارائه دهیم قطعا در برنامهریزیها با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: بینظمیهای موجود حاصل آمار و اطلاعات نادرست است که ما را با چالشهای جدی مواجه کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از کشاورزان خواست با استفاده از آب موجود نسبت به شخم و شیار شالیزارها اقدام و مزارع را برای کشت بهاره آماده کنند.
عنایتی گفت: نمیپذیرم مزرعه و باغی در استان بدون ثبت مشخصات جغرافیایی و نقاط UTM وجود داشته باشد و همه کارشناسان موظف به ثبت تمامی مزارع و باغات هستند.
وی با اشاره به وضعیت بازار ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، ادامه داد: مدیران باید از الان اوضاع بازار را تحت کنترل و پایش داشته باشند و اجازه ندهند خللی در بازار بوجود آید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مرغ و گوشت منجمد به اندازه کافی در انبارهای استان موجود است و نمیگذاریم مردم مشکلی در تامین اقلام اساسی داشته باشند.
وی به اهمیت مراکز جهاد کشاورزی بعنوان صف مقدم مواجهه با کشاورزان، تصریح کرد: از همه ظرفیتها برای بهبود شرایط و تجهیز مراکز استفاده میکنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: از ظرفیت بخش خصوصی و تشکلها برای برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در روزهای پایانی سال و ایام عید استفاده کنیم.
پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ