به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، روحالله سلگی عصر امروز در همایش مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان مازندران، اظهار کرد: کارآمدی و افزایش بهرهوری، رضایت مندی مردم در بخشهای مختلف و ایجاد تغییر در شبکههای موجود وظیفه و رسالت اصلی ماست.
وی افزود: در حوزه سیاسی تلاشمان بر وفاق و همدلی بر جریانات سیاسی بوده و انس و الفت بین مسؤولان جریان انقلاب امروز در استان بیسابقه است.
سلگی با اشاره به اینکه مازندران در حوزه تغییرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رتبه اول کشور را داراست، گفت: از مجموع ۵۸ بخشدار استان ۴۵ بخشدار تغییر کرده و حدود ۷ بخشدار تثبیت و پنج بخشدار در دست اقدام برای صدور حکم هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ادامه داد: از حدود ۴۰ دستگاه فرهنگی مدیران ۳۵ دستگاه تغییر کرده و ۱۰۰درصد فرمانداران تغییر کردهاند، قرارگاه تبیینگری با هدف رفع مشکلات بصیرتی کشور با همکاری سپاه استان تشکیل شده است.
وی گفت: دشمنان مازندران را مورد هجمه فرهنگی قرار دادند، ماهیت اغتشاشات اخیر متفاوت بوده، خارج کردن نظام از ریل خدمت اولویت اول بوده است تا ایران عزیز را به سمت دین ستیزی و تجزیه پیش ببرند.
سلگی خاطرنشان کرد: یک و نیم میلیون خوشنشین در استان داریم که بخشی از آن شناسنامهدار نشده است، آمار کشف دهها قبضه سلاح شورشی نشان از این دارد که مازندران را میخواستند به ترمینال ورود و خروج سلاح کشور تبدیل کنند که کنترل شد، تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق چوب با تصمیم مهم رسیدگی توسط دستگاه قضایی نیز از جمله اقدامات دیگر بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و استانداری مازندران همچنین گفت: تداوم و تسلیل اغتشاشات هدف دشمنان است؛ دشمنان برای چهارشنبهسوری برنامه مفصلی درنظر گرفتند، چرا که آمارهای کشف مواد محترقه چهار برابر پارسال است، کنفرانس امنیتی مونیخ و مسمومیت دانشآموزان دو استراتژی دشمن برای دادن تنفس مصنوعی جریان اغتشاشات به آشوبگران است.
وی ادامه داد: در حوزه دریا در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان پرداختی به ناجیان دریا بیسابقه بوده است، سال ۱۴۰۰، از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر تا پایان تابستان امسال ۱۰۵ کشته در دریا داشتیم، در سال جاری از ۶۸ میلیون مسافر ۹۲ کشته داشتیم که شاهد کاهش بودهایم.

سلگی گفت: در حوزه اجتماعی طی جلسات متعدد با ۳ میلیون و ۶۰۰ نفر در روزهای سه شنبه ملاقات کردم و خدمت ارائه شد، جلسات آسیبشناسی، ایجاد پژوهشکده آسیبشناسی انجام شد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران یادآور شد: در حوزه فرزندآوری در مازندران ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۲۰ هزار فقره پرداخت شده است، همچنین در تمام کمپهای ترک اعتیاد در مازندران آسیبشناسی صورت گرفت.
وی با اشاره به برگزاری همایش روز مازندران، از اقدامات جهت برپایی نمایشگاه صنایع دستی در هر شهرستان در ایام نوروز خبر داد و تاکید کرد: بار امانت بزرگی امروز بر دوش ماست که امیدوارم صحیح و سالم آن را به سر منزل برسانیم.

*از پیشرفت ۹۲درصدی کارخانه زبالهسوز ساری تا تصویب احداث آزادراه تنکابن_ رامسر
رضا علیخانی معاون امور عمرانی استانداری مازندران در این جلسه، یادآور شد: سفر رئیس جمهور به مازندران ۱۷۶ مصوبه عمرانی و اقتصادی داشت که ۱۴۵ مصوبه به میزان ۸۳ درصد اجرا شده است، این اعتبارات برای سه سال پیش بینی شده بود که ۳۱ درصد آن محقق شد.
وی محرومیتزدایی، توسعه متوازن همگام با عدالت، اشتغال آفرینی و غیره را از جمله مهمترین سیاستهای دولت سیزدهم عنوان کرد: در یک سال اخیر ۲ هزار و ۱۶۴ پروژه با ارزش ریالی ۱۱ هزار و ۷۱ میلیارد تومان افتتاح و ۳۴۶ کلنگزنی به ارزش ریالی ۱۶ هزار و ۱۹۴ میلیارد تومان داشتیم که پیرو این برای ۱۹ هزار و ۵۳۲ نفر اشتغال ایجاد شد.
وی میانگین سالیانه تعداد پروژههای سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۱ را هزار و ۵۹۶ پروژه اعلام کرد و گفت: اما در مقایسه با ۹ سال اخیر تعداد افتتاحیهها ۲ هزار و ۱۶۴ پروژه است، ارزش کل پروژههای سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزار و ۷۲ میلیارد تومان در مقایسه با ۱۴۰۰ که بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بود بیشتر است.
علیخانی از رشد ۴۵رصدی رشد اعتبارات تزریق شده در حوزه عمرانی مازندران و رشد ۳/۵برابری حجم پروژههای شهرداری و ۲/۵ برابری دهیاریها داشتیم، اعلام کرد: در یک سال اخیر، در حوزه راه و جاده ۱۲۸ کیلومتر عملیات روکش آسفالت، ۲۵ هزار تن قیر برای عملیات لکهگیری آسفالت، ۲۹۲ کیلومتر اجرای عملیات درزگیری آسفالت، هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط کشی راهها ، ساخت راه روستایی به میزان ۱۳۵ کیلومتر، انعقاد قرارداد سه جانبه با وزارت راه و شهرسازی از محل تهاتر زمین به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان، تصویب احداث آزادراه تنکابن_ رامسر، پیگیری احداث آزاد راه ساری_ قائمشهر به طول ۴۵ کیلومتر، تکمیل عملیات میدان هزارسنگر آمل، تکمیل پروژه زیرگذر شهید مهدوی قائمشهر، بهسازی محور مرزن آباد _ کلاردشت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و احداث و توسعه پست.های برق در شهرستانهای مختلف که تاثیر مستقیمی بر عدم خاموشی دارد از جمله اقدامات طی سال اخیر است.
معاون عمرانی استاندار مازندران از انعقاد قرارداد نفت ۷هزار میلیارد تومانی با قرارگاه سپاه، پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب فریدونکنار، انعقاد قرارداد با بانک صادرات در حوزه آب، پیشرفت ۹۲درصدی کارخانه زباله سوز ساری، تکمیل ۹۹درصدی کارخانه زباله سوز نوشهر؛ افتتاح کارخانه کمپوست نور و پیگیری برای تکمیل پروژههای این حوزه در شهرستانها از جمله اقدامات دیگرمان بوده است.
وی گفت: در حوزه فناوری و ارتباطات با تصمیم دولت سیزدهم در بحث توسعه فیبر نوری در درب منازل اکنون پروژه بزرگی در سطح شهرستانها در حال انجام است، صرف اعتبار ۶۷ میلیارد تومانی در ورزشگاه شهید وطنی، رونمایی از سامانه جامع ماده ۹۹ و صدور پروانه ساخت، ابلاغ ساختار تشکیلاتی دهیاران و انجام عملیات حسابرسی دهیاران برای اولین بار، راه اندازی پژوهشکده عمرانی مازندران ، برگزاری سه همایش مهم برای شهرداران و دهیاران و غیره انجام شد.
*بازگشت ۹۱ واحد اقتصادی به چرخه تولید
همچنین حسن خیریانپور معاون اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به اهم عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی در مازندران، تاکید کرد: طبق تاکید استاندار استان سعی کردیم خودمان را به سه کلمه (دانش، بینش و کوشش) متصل کنیم.
وی افزود: ما در حوزه اقتصادی سعی کردیم تلفیق بین صاحبان قدرت سیاسی و اجرایی، علمی و اقتصادی را ایجاد کنیم، در حوزه تحقق شعار سال " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" اگر فقط در دو مناسبت دهه فجر ۳ هزار و ۲۰۰ میلییارد تومان طرحهای اقتصادی به تولید و بهرهبرداری رسید، در راستای فعالسازی حوزه تولید واحدهای راکد ۹۱ واحد به چرخه اقتصادی برگردانده شد.
خیریانپور گفت: در ایام دهه فجر شرکت دابودشت به مدار تولید بازگشت و برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد، ۱۹۲ واحد تولیدی در تملک بانکها قرار داشتند ۱۲۵ واحد از تملک بانکها خارج شد و در راستای افزایش ظرفیت تولید ۵۹۱ مورد شناسایی و پیگیری شد.
معاون امور اقتصادی استانداری مازندران عنوان کرد: همچنین دو واحد راکد شرکت چوب و کاغذ به مدار تولید بازگشت و دو واحد راکد در آمل نیز از حالت رکود خارج شدند، در حوزه دانشبنیان با همکاری فرمانداران و پارک علم و فناوری ۹۴ شرکت دانش بنیان در استان مازندران در ابتدای سال جاری داشتیم الان بیش از ۱۳۰ واحد دانشبنیان ایجاد شد، ۶۶۰ مورد محصولات دانش بنیان در استان داریم، ۸ مرکز رشد در استان ایجاد شد.
وی اضافه کرد: از ۵۳ هزار سهمیه استان در بخش اشتغال بالغ بر ۵۸ هزار سهمیه اشتغال معادل ۱۰۸ درصد در استان ثبت شد؛ ما بعد از خراسان رضوی دومین استانی هستیم که توانست نرخ بیکاری را تقلیل بدهد و دز نرخ مشارکت اقتصادی ۳/۸ درصد افزایش داشتیم، تعمیق ارتباط با آحاد مردم با ملاقات عمومی چهره به چهره همراه بود، ستاد تنظیم بازار هم بیکار نماند و ۳۸ جلسه کمیته مشترک برگزار کردیم.
خیریانپور در پایان گفت: روز درختکاری در اسفند ماه در سال گذشته حاشیه ۴۸۰ کیلومتر از گلوگاه تا رامسر طرح گرامیداشت آیتالله حسنزاده آملی اجرا شد، زراعت چوب و کاشت چوب مورد تاکید است و نهضت درختکاری را هدفگذاری کردهایم، نمایشگاه عرصه مستقیم محصولات کشاورزی با حمایت فرمانداران انجام شود، ۲۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب برای شهرستانها پیش بینی کردیم، به پیشگیری و پیگیری باید توجه کنیم.
پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ