چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
137289
سه‌شنبه 1402/01/22 ساعت 13:56
تجهیز بیمارستان حضرت امام (ره) ساری به دستگاه پت اسکن
مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد؛

تجهیز بیمارستان حضرت امام (ره) ساری به دستگاه پت اسکن

ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تجهیز بیمارستان حضرت امام (ره) ساری به پت اسکن خبر داد و گفت: 500 میلیارد ریال برای خرید آن صرف شده است.

فرهاد غلامی در گفتگو با خبرنگار مهراز ورود دستگاه پت اسکن پیشرفته به مازندران خبر داد و گفت: با رایزنی‌ها و پیگیرهای مستمر انجام شده ، یک دستگاه پیشرفته PET اسکن ساخت شرکت زیمنس خریداری و تحویل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری شد و به زودی نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام (ره) ساری مدرن ترین مرکز تشخیص و درمان سرطان در شمال کشور را دارد، افزود: دستگاه پیشرفته PET اسکن هر نوع تغییر در متابولیسم و نحوه عملکرد فیزیولوژیک اندام‌ها و بافت‌ها را نشان می‌دهد و در تشخیص و درمان بیماران سرطانی، قلبی و… بسیار مؤثر است.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر رقم ریالی مورد نیاز برای تأمین دستگاه خریداری شده، ۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد، ادامه داد: این دستگاه ابزاری قدرتمند و غیرتهاجمی است که قادر است اطلاعاتی را در جهت تشخیص و درمان بیماری‌ها در اختیار پزشک قرار دهد که ممکن است از طریق سایر روش‌های ‏تصویربرداری مثل سی تی اسکن و ام آر آی به دست نیاید.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
بیمارستان علوم پزشکی مازندران فرهاد غلامی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا