چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
179336
جمعه 1402/08/26 ساعت 20:02
خروج سامانه گرد و غبار از آسمان گلستان
گلستان
مدیرکل هواشناسی گلستان‌ خبرداد؛

خروج سامانه گرد و غبار از آسمان گلستان

گرگان-مدیرکل هواشناسی گلستان‌ از خروج سامانه گرد و غبار از آسمان استان خبر داد.

امان‌محمد کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی روزهای گذشته پیش بینی کردیم صبح جمعه ابتدا افزایش دما با تقویت جریانات جنوبی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: دمای ظهر امروز گرگان به ۳۳ درجه رسید.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: اولین جبه‌های که ناپایداری ایجاد کرد و وارد استان شد از شمال غرب منطقه بالکان ترکمنستان آغاز به حرکت کرد و شدت وزش باد باعث خیزش گرد و غبار در این منطقه شد.

وی ادامه داد: با ورود این سامانه به استان سرعت ورزش باد کاهش پیدا کرد و غلظت آلاینده‌ها بیشتر شد و گرد و غبارها بیشتر شد.

کمالی اظهار کرد: انتقال این پدیده از اینچه‌برون در مناطق مسکونی به کمتر از ۲ متر طول و در راه‌های ارتباطی به کمتر از ۱۰۰ متر رسید.

وی افزود: گرد غباری که عصر امروز وارد استان شد به تدریج طی دو ساعت از غلظت آن کاسته شد و شاهد تغییر جهت جریانات جو در منطقه هستیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: باتوجه به رطوبت جبهه دوم از سوی مازندران و سواحل وارد استان شد که شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم بود که این وضعیت تا بامداد فردا ادامه خواهد داشت.

وی از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما برای فردا در استان خبر داد و یادآور شد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی شده از فردا تا دوشنبه جوی آرام در آسمان گلستان پیش بینی می‌شود.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
اداره کل هواشناسی گلستان امان محمد کمالی گرد و غبار گلستان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا