چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
247381
سه‌شنبه 1404/02/09 ساعت 21:05
سومین مرکز غیردولتی کشاورزی گلستان در گنبد افتتاح شد
گلستان

سومین مرکز غیردولتی کشاورزی گلستان در گنبد افتتاح شد

گرگان- سومین مرکز غیردولتی کشاورزی استان گلستان و نخستین مرکز در شهرستان گنبد با هدف ارتقای بهره‌وری و توسعه خدمات ترویجی و فنی در بخش کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین مرکز غیردولتی کشاورزی استان گلستان به عنوان پایلوت توسعه فعالیت‌های ترویجی و خدمات فنی-مشاوره‌ای شامگاه سه شنبه در شهرستان گنبد افتتاح شد.

این مرکز با هدف تقویت نقش بخش خصوصی در انتقال دانش فنی به کشاورزان، افزایش بهره‌وری و استفاده از یافته‌های تحقیقاتی در واحدهای تولیدی راه‌اندازی شده است.

علیرضا آئینه در این مراسم گفت: بر اساس قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مراکز غیردولتی کشاورزی با هدف گسترش فعالیت‌های ترویجی و ارتقای دانش کشاورزان در سطح دهستان‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این مراکز، افزود: ارائه خدمات کیفی‌تر، افزایش سطح دانش کشاورزان و ارتقای بهره‌وری در واحدهای تولیدی از مهم‌ترین اهداف این مراکز است که بر مبنای دستورالعمل‌های نظام نوین ترویج و ستاد ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

مهدی آرخی، مدیر جهاد کشاورزی گنبد نیز با اعلام آمادگی برای تأسیس مراکز جدید، گفت: بر اساس نیازسنجی و شاخص‌های تعیین‌شده، راه‌اندازی مراکز غیردولتی بیشتری در دستور کار قرار دارد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
کشاورزی گلستان گنبدکاووس
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا